måndag 2 april 2012

Påsktårta med passionsfrukt


Ännu har jag bara gjort en påsktårta i mitt liv. Det var superkul. Hittade receptet av Mia Öhrn i tidningen "Till bords" som Cerveras medlemmar får. Den var väldigt god men tyvärr lite torr, kanske för att jag behöver träna på att göra goda saftiga bottnar och för att jag hade lite för lite passionskärnor som fyllning på ett lager.



Jag skulle ha med den till en Gudstjänst och tänkte lägga ihop den kvällen innan. Men tiden gick och det hann bli natt innan den blev ihoplagd. Ett minne jag aldrig glömmer, då min mor som var på besök fick hoppa in och hjälpa till. 

Här är en rolig bild på trötta tårtbagare:


Jag hade gärna bakat tårtan i år igen, om jag inte hade slarvat bort receptet. 
Typiskt mig. 


Vad ska ni baka/äta för gott i påsk? Något tips?

Glad Påsk!

1 kommentar:

  1. Ännu ett roligt minne av vad vi gjort tillsammans!

    SvaraRadera