tisdag 7 februari 2012

Whoopies - en hit för chokladälskare!

I fredags när jag bakade kom jag på att whoops, här står jag och bakar 30st whoopies utan anledning.Ibland blir det så när man bara måste testa ett nytt recept och råkar ha lite tid ledigt.


Whoopies

Jag älskade dessa kakor!
Supertuffa och supergoda. Första gången jag såg dem trodde jag det var en variant på macarons, men icke sa nicke. Whoopies är gjorda på en liknande cupcakesmet vilket gör kakan saftig och mjuk. Fyllningen är en typisk cokladfrosting. Det bästa var att det inte var några udda ingredienser utan möjligheten att spontant börja baka fanns där. 


Släng dig i väggen supersöta, omständiga och tråkiga macaron-kaka
 här kommer världens godaste, fylligaste, chokladigaste och enklaste whoopies - kaka!!! 


Chokladkalas!

Helgen bestod av 25-års kalas i småland med bästa vänner, vilket blev whoopies - kakornas död. Förutom mina kakor bjöds det på galet goda tårtor från Bake a wish - två vänners tårtföretag.


HOLLYWOOD

Min favorit var Hollywood-tårtan, en galen godistårta bestående av chokladig botten med tryffelkolasås, oreoskex och mini marshmalows på toppen! Missa inte att gå in på deras tårtblogg : http://hannaochevas.blogspot.com/


Tack för idag! 

3 kommentarer:

  1. Hej och TACK för länkningen. Jag är så tacksam för att du va var här - BFF. =) Vill också ropa hej för väldans goda woopies. Hurra. KRAM

    SvaraRadera
  2. Kan man få recepten? kram mamma

    SvaraRadera
    Svar
    1. Klart du kan få. Leila har en hel del av sina recept på internet. Så gå in på http://www.tasteline.com/Recept/Chokladwhoopies_2

      Ta gärna 2 dl florsocker istället för 5dl i frostingen. Blir godare då.
      KRAM

      Radera