torsdag 8 mars 2012

Full frys = problem, eller?

Jag har problem, jag vill baka hela tiden (oftast något riktigt gott och onyttigt). Om jag hade gjort allt jag velat baka denna veckan hade jag nu haft både cupcakes, macarons, en cheescake och bullar i min frys, men det går ju inte. Jag försöker hitta alla möjliga tillfällen att kunna ta med det jag bakar till andra. Men ofta så känns det lite knäppt att komma med värsta feta bakverket till någon, när det egentligen inte ska firas något. Jag blir ju rädd att de ska känna sig dumma som inte ger något tillbaka. Jag har ju ofta en del kakor i frysen så mer vill jag inte ha. Flera brukar även med avundsjuka säga: "åh, tänk om man kunde baka som du". Käre nån, baka kan alla, jag vill inte få någon att tro att de inte kan baka bara för att de inte bakar lika mycket som jag. Jag kanske kan lite mer inom bakning men det är ju för att jag tränar och har det som intresse. Problemet blir då att jag ibland drar mig för att ge bort saker och min frys blir överfull med massa gott som endast Fredrik och jag ska äta upp. Värre blir det när jag är sugen på att baka tårta. En tårta bakar man inte för att frysa ner och sedan på två personer trycka i sig.

VILKET ILANDSPROBLEM!

Vart ska det här sluta?


En lösning finns; baka bröd!
 Det är nyttigt och ska alltid finnas hemma. Det är billigare att göra och vänner brukar inte tycka det är lika "jobbigt" att få. En nackdel är dock att bröd inte är lika kul att baka som söta saker. Jag gillar ju SOCKER! 


Men men...här testade jag ett nytt recept. Ett bröd med rivna morötter i. Blev saftigt, gott och nyttigt =) . 


TACK och HEJ!

5 kommentarer:

  1. Haha, jag känner igen det där. Jag brukar dock knacka på hos grannarna i byn med godsaker. En gång fick våra närmsta grannar en hel långpanna med tårta som blivit över. De såg väldigt frågande ut...men uppskattade det! Jag tror inte du ska vara så rädd för att ge bort. De allra flesta blir nog bara väldigt glada. Och så får de lite vardagslyx även om det inte är en firar-dag.

    SvaraRadera
  2. Mig kan du alltid ge vad du vill, jag lovar att inte ta illa upp :) Så fin din blogg är! Kram /Sandra

    SvaraRadera
  3. Förresten, är inte det här någonting för dig!

    http://ruthochlouise.blogspot.com/2012/03/storsta-baktavlingen.html

    kramkram:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju galen! Vad modigt, jag vågar inte. vet inte om jag har kommit så långt. men jag ser gärna DIG där. SUPERGÄRNA!!

      Radera
    2. Haha, nejnej det skulle aldrig gå att jag är med!

      Radera