onsdag 14 mars 2012

Vem ska jag lyssna på?

Helgens (miss)lyckade cupcakes


Jag tyckte inte det blev bra, det var inte vad andra sa..

Vem ska jag lyssna på?

Ibland vet man hur något ska smaka eller se ut. Att det ska vara som i bakboken eller påminna om den som jag en gång tyckte var perfekt. Dock blir det inte alltid som man tänkt, det blir inte den kaka som jag jämfört med. Min misslyckade kaka kanske smakar gott, men den är ju fortfarande inte "den där kakan", den perfekta superkakan.

ELLER?

Ibland behöver man faktiskt lyssna till vad andra tycker om ens misslyckade bakverk, då de ofta talar sanning och vill berätta om sin upplevelse. Varför håller jag då inte med? Varför tycker jag att den ändå inte är lyckad? Varför försöker jag få min kaka att se ut, smaka och dofta som någon annans kaka?  Om någon säger att min kakan är god och perfekt så är den ju det!


Vem lyssnar du på?

/ Emmelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar